Bobbos pass

Idag fick jag ju äran att rida lilla Bo, han är väldigt mysig att rida på men har han, precis som alla andra sina små idéer.

Jobbade mycket med att få fram honom ordentligt samt att trycka tillbaka hans lilla rumpa som han gärna skjuter in. Försökte rida mycket innanför spåret för att balansera upp honom och försöka få honom riktigt rak! Till en början var det väldigt svårt för mig att få honom att gå rakt, då han svajade lite, men efter varje långsida gick det bättre och bättre.

Försökte mig även på att rida honom i lite förvänd galopp som jag vet att Sofie tränar mycket på med honom. Och det gick superbra! Sen jobbade jag lite med bytena, och det är ju sååå kul att trimma en häst som sätter dom perfekt (Ru har ju väldiga problem med sina byten) bo skötte sig perfekt så efter det så travade jag av honom samt skrittade av för hand, precis som Sofie vill! Duktig jag är!

Och jag bjuder på en bild på hans outfit!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0