Tröttsamt

Jag blir ganska trött på att min häst aldrig kan hålla sig hel, funderar på att packa in honom i bomull från topp till tå.

Häromdagen gick han omkull och har varit varm svullen och öm på höger bakknä. Han fick även ett skrapsår. Men det har inte påverkat hans rörelsemönster vad jag har sett när han sprungit och gått i hagen.

Men ack så fel jag har haft, han var väldigt stel igår när jag skulle känna på honom han satte inte riktigt under som han brukar. Så han fick bara röra på sig lite snabbt. Nu blir det mycket skritt och lätt ridning ett tag framöver till det att han har blivit av med ömheten, svullnaden och värmen. Sen ska nog kotknackaren få ta en titt på honom!

Nu är det iväg in på jobb för min del!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0