Måndag 15 okt

Idag bestämde jag mig för att rida ett superseriöst bompass i ridhuset, så jag la fram en fin liten
"bombana" och gick in och gjorde vid min häst! Började rida och han var ovanligt spänd, vilket han aldrig brukar va. Tänkte om de va för han va själv i ridhuset för då kan ha bli lite larvig. Så jag red och red och red. Bommarna va livsfarliga dom hoppade han över som hinderna va 1.30 haha. fick en helt ok känsla till slut så då fick de räcka, red nog ändå i ca 40-50 min. Och knappt några pauser. När han sedan blivit duschad (usch måste klippa han) och fått filtar på plus b.o.t på bakbenen så kissade han nästan i en hel minut haha. Det tog aldrig slut :O 
Så tänkte att de kanske kan ha varit en av anledningarna till att han var så spänd, får se. Tänkte ta ett pass med gramanen imorgon och verkligen få honom lång och låg så han kommer igång med bakbenen ordentligt. På onsdag nalkas det hoppträning :)
 
 
Imorgon fyller även fina fannZan 20!!! Så de blir att fira henne med en mysig liten lunch :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0