Back to stp!

Så anledningen till att jag slutar är rätt simpel, detta livet passar inte mig. Jag klarar inte av att bo såhär långt ifrån mitt vanliga liv och alla mina vänner. På landet.. Att jobba med hästar från åtta på morgonen till åtta på kvällen passar inte heller mig. Att få träffa min familj en dag i veckan är obeskrivligt jobbigt, jag känner mig utanför, utanför mig egen familj. Även om jag vet att jag inte är utanför och att jag har världens bästa familj så är det ändå jobbigt. Samma gäller mina vänner, mina underbara vänner som jag just nu pratar med lite då och då och sen typ träffas vi två ggr/månad. De är inte detta livet jag vill leva. Sen så är min chef lite svår och ibland känner jag att vi inte alls passar medans ibland så har vi super trevligt.
Det som ska bli jobbigast med att lämna här är helt klart mattias, killen jag bor/jobbar med, vi har under dessa
3 månader (typ) kommit varandra väldigt nära och har hur kul som helst tsm. Plus att bobbo verkligen trivs här. Denna gården är underbar, miljön och ja hela stället är underbart. Men ibland måste man väl sätta sig själv först.
Tror det kommer bli svårt att flytta hem igen, då jag nu vant mig vid att bo själv, att diska precis när jag känner för det, städa när jag vill. Lägga mina kläder där jag vill, handla och äta när jag är hunrig. Men de ska bli skönt att komma hem, tror jag kommer vänja mig rätt snabbt vid det gamla livet igen hehe..

Så det är med blandade känslor som jag kommer lämna denna gården till midsommar. Vi får helt enkelt se vad som händer i framtiden, hade bestämmt mig för att jobba kvar här till iaf oktober så jag har inga planer alls över sommaren. Men det blir säkert bra.

Kanske ska jag ta körkort eller vad tycker ni ? haha



Bjuder på en bild på mattias och bosse (nytt smeknamn hehe)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0