dagens ridpass

Blev ett kvällsridpass för mig idag, men kära julia som sällskap :)

Kom dit vid halv tiden då fick dem kvällshö, så stod vi och pratade lite, efter kanske 15-20 min så fick dem kraften och då gick jag in och städade iordning lite i mitt skåp. Skönt när allt är på sin plats :)
 
När dem sedan ätit upp och vi städat+pratat klart tog vi ut pollarna och gjorde vi dem, hoppade upp och traskade ut till gräsfältet. Bobbo kändes riktigt fin idag faktiskt, jobbade på lite allt möjligt. Men som vanligt börjar jag alltid mina pass med att få fram han ordentligt för skänklen, och efter två år så har man lärt si lite trick och tycker att det just nu funkar riktigt bra. Jobbade lite sedan med förvändgalopp och då felställd eller hur man ska förklara. Höger galopp i vänster varv och ställd till vänster sen tvärt om i andra varvet då. Efter det så galopperade jag över tre galoppbommar, i högra varvet gjorde han de jätte bra, men vi vänster så hade han lite svårare att hålla galoppen igenom, då de var lite långt. Men de gjorde han bra. Gjorde sen lite alltmöjligt såsom volter,sluta,öppna,skänkelvikningar i båda gångarter och båda varv. Nöjd matte efter ett bra pass
 
Skrittade sedan av dem "runt fältet" som vi kallar det. Efter blev de bad, smörjning och mys! Var inte hemma förrän vid nio tiden och då fick jag i mig lite mat. Sedan åkte pappa och jag och övningskörde litt! De gick bra, körde vår nya bild som är en automatare så de var bara att gasa och bromsa hehe!
 
Nu blir det sängen, morgondagen bjuder på lite blandat, bla så kommer paulina och hälsar på och ska rida lite på bobbo, blir nog några språng om jag känner paulina rätt ;)
Bobbo och paulinas förra ponny oscar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0