Charmen m blogg

Gick idag för kul skull in och tittade lite på min gamla blogg. Åh vad jag tycker de är kul, hur man kan läsa vad man gjort och i princip minnas hela dagen eller händelsen som om att de vore igår.
Kopierade ett litet stycke som jag skrev där 2011-02-03
"När jag sedan kom hem var det bo's tur att få jobba lite. När jag började rida känndes han väldigt styv i munnen och väldigt tråkig, rörde sig knappt. men efter några byten så kom han igång och kom upp mer i formen och började då kännas väldigt trevlig! Jobbade mycket med öppna och skänkelvikningar längs långsidan, red även någon sluta men han har rätt svårt för det, så har lite att jobba på. Vi travade även över några travbommar
3-4  gånger, lyfta bra på bena. imorgon är det dags för hoppning!"
 
Är kul att läsa då han nu förtiden (peppar peppar) alltid är fin i munnen när jag börjar rida, väldigt längesedan jag upplevde honom styv. Vilket känns skönt! Även att han "har svårt för sluta" det gör han just nu galant i vardera varv och både galopp och trav. De är så roligt att se hur man utvecklas. Men när jag tänker efter så minns jag på första träningen för karro att jag skulle rida en öppna på kvartslinjen, och jag försökte och försökte karro bara " sofie det häner inget ? han går bara rakt fram" haha och själv var man genom svettig efter en kvartlinje. Så jag är glad att de går bättre och att han faktiskt utvecklas.
 
 
Bild från första träningen
 
 
Hade ingen nyare bild på denna datan då alla nya bilder på min bärbara. Men denna bilden är ifrån mars 2011 alltså inte långt efter jag tyckte han var styv i munnen. Men om man gämnför med denna bilden och bilden innan så är han inte i "framåt stupat sidoläge" längre utan han har kommit mer under sig.
 
Det svåra med bobbo är att får honom att gå bra framåt men att inte bli sprinig. Vilket de ser lite ut som han är på översta bilden. Kan då tillägga att den översta bilden är tagen i Juni 2010

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0