Träning

Idag blev det en halv träing för karro, iom att han precis börjat ridas efter vintervilan, så vi jobbade på i ca 25 min :)

I början av passet känndes han inte alls bra, var lite överallt, ena bogen där och bakdelen där. Gick inte fram för skänklen och koncentrerade sig på allt annat röutom mig. Men där jag sen satte honom i arbete blev han mycket bättre, han kom i i ramen och gick mer framåt av sig själv.
Började med i traven att rida 4 långa 4 korta i vardera varv, gick sådär men blev bättre och bättre. Sedan la jag honom i galopp och gjorde samma sak där i vardera varv. Galoppen fungerade mycket bättre men det är också hans bästa gångart!
När han lyssnade fint på mig där tog jag in honom på en mindre volt i galopp och gjorde lite av och igång sättningar och hade då full fokus på att bogen var inne i ramen, lättare högervarvet än vänster men blev även här bättre efter några gånger.
Gick sedan ner till trav och gjorde lite travarbete, red omvänd öppna längs långsidora började i högervarv sedan red jag en diagonalskänkelvikning så jag kom ut i andra varvet och där fortsatte jag med omvänd öppna. Detta gjorde han mycket bra i båda varven.
Avsluta sedan med lita galopp-skritt-galopp där jag fokuserade på såg han inte dog i avsaktningarna. De första var sämst men de sista satt riktigt bra! Efter det fick han trava av och sedan var de på med filten klapp och massa puss! Duktig bo




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0