Gårdagens träning

Nu har jag hittat min laddare, dock klöddar mitt internet men jag hoppas att vi ska klara av att få upp något blogg inlägg :)
 
Bobbo var så fin på träningen igår, började att värma lite själv men stora volter och stora spår, bara för att få igång honom. Sedan när karro kom så började vi med framåtbjudningen för att se så den verkligen va där, fyra fram och fyra tbk i både skritt och trav, lite övergångar och där verkligen se till så han inte får tvärnit utan de ska lixom flyta på!
Efter det fick han en skritt paus och sedan tog jag tyglarna, redan då kände jag hur taggad han var, och han va så perfekt fin i handen. Började då med lite travarbete, red lite öppna volt öppna på långsidorna i vardera varv. Sedan gick vi över i galopp, fortsatte att jobba med öppna volt öppna, sedan ökade vi svårighetgraden och gjorde volterna mindre och mindre, till sist red vi sex m volter och han trampade på så bra. Efter det gick vi ner i trav igen, red "rakt upp" började då med öppna och sedan övergick de i en slut ut mot spåret i vardera varv. Och bobbo var så följsam, han gjorde super fina öppnorna och sedan gick han över i en sluta och jobbade på bra i dem med (vi har inte tränat så mkt slutor i trav utan mest i galopp)
 
Sedan fattade jag förvändgalopp, det tog några byten innan han förstod att han skulle gå i förvändgalopp ( är även lite dålig på att träna på de, måste göra de mer) I hörnen fick jag ställa honom utåt rätt mycket så han inte slog om men på långsidorna kunde jag "felställa" honom och sedan försökte vi oss på att gör en öppna i förvändgalopp även då "felställd" och han gjorde allt så bra i båda varven.
 
Jag ska börja träna lite mer markarbete, det blir så mycket när jag rider själv att man bara rider runt runt och runt och kommer inte på så mycket övningar att göra..
 
Är iaf väldigt nöjd med mitt barn och de känns bra att ha hittat känslan så man har den i sig och kan sträva efter att få samma känsla igen. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0