Dagen ridpass!

Bobbo har känts lite konstig ett par dagar och igår när han hoppade så såg man de mycket mer. Han hoppade inte alla med rösten utan kröp ihop i nacken och släppte ryggen, jag har även känt detta när jag ridit dressyr men har inte lyckats få honom loss och fin i nacken!

Så efter lite diskussioner och tänkande bestämde jag mig för att ta hjälp av gramanen idag, de är andra gången i mitt liv som jag rider med graman så jag tycker de är så många som missbrukar den..

I början var bobbo som vanligt han kröp ihop i nacken och lämnade bakbenen i stallet, fick då rida igång honom sen tig jag rätt mycket i gramanen tills han accepterade den och sänkte sig framåt samtidigt som då bakbenen kom in under kroppen! Så i slutet kunde jag bara ha gramanen där utan att rida på den! Precis vad jag ville uppnå :)
Imorgon får han skritta en sväng sen tror jag att jag kommer rida något pass till på den :) ska även ta ut håkan kranz så får han känna igenom na lite. Var ett tag sedan nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0