Dagens ridpass

Idag var Mirre faktisk väldigt klok!
Passet började verligen skit och hon skyggade bara vi red i närheten av ett hinder med en vattenmatta och Mirre visste mycket väl att vi inte skulle hoppa hindret så vi just börjat rida och hindret låg på sådär 150cm. Men där var min stubin borta, kan även lägga till att hon jävlades med mig när vi låg och red över en bom. hon kunde inte ens lyfta på fötterna när vi skrittade! Jag hoppade av hästfan och böjade hoppa lite på vattenmattan. Hon bydde sig inte så jag lyfte upp den och prasslade hon reagerade lite men blev inte speciellt berörd. jag la den försiktigt över sadelläget och hon reagerade inte så mycket fråns jag sedan la upp den på halsen då vände hon in och ut på ögonen och blev jättenervös. men stod ändå still. prasslade lite och flyttade sedan bak den på rumpan där hon inte brydde sig alls. när jag sen tog av den blev hon väldigt rädd men lugnade sedan ner sig och jag fick tillomed lägga den över huvudet på henne och hon var superduktig!

La sedan mattan under ett räcke på ca 90cm. de två första gångerna gled hennes vänster bog iväg och jag fick inte riktigt tag på den. Hon hoppade ändå utan att bry sig om mattan något speciellt. Tredje gången får jag tag på henne riktigt bra i anridningen och språnget blev kanon hon fick med sig ryggen ordentligt. hoppade det två tre gånger med bra resultat men sedan rev hon så jag fick hoppa av och lägga upp hindret, sedan hoppade jag om det en gång och det blev ett kanonsprång där mer. Sen när jag bytade varv så la sig ljuset konstigt så hon sannade, det var kombinationen av ljuset och att jag inte var så aktiv i min ridning. Andra gången så tvekar hon lite men hoppar. Tredje gången så nitar hon ordentligt men hoppar sedan. Fjärde och femte gången hoppar hon upp sig otroligt bra utan att tveka det minsta.

Sedan var det en trekombination som jag skulle hoppa men avstånden var lite för långa så jag hoppade bara det första hindret två gånger sen nöjde jag mig. Mirre var väldans fin och jag tror att vi behöver lite mer träning med mattan och kanske *peppar peppar* är skräcken borta.


Kommentarer
Postat av: carolina

Svara gärna på dagens fråga. Får se hur många det blir av varje. "Vilken gren är du inriktad på?" :)

2011-05-04 @ 21:24:16
URL: http://asslatjejerna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0