usch

Mailade och anmälde mig till pnj'en på söndag, frågade även om det var någon arbetsplikt om man valde att tävla för klubben. Eftersom jag länge tänkt att byta klubb och Skabersjö har varit väldigt intressant så fick svaret mig väldigt besviken.

"Hej,
trevligt med nya medlemmar.
Vi har från och med det här året röstat igenom arbetsplikt i föreningen.
Vi är på stark frammarsch som förening, med vårt nya fina ridhus med ett mkt bra underlag.
Detta har nu uppmärksammats bland de tävlande och vi har mkt starter på våra tävlingar.
Därför har vi nu fått införa detta då det ställer lite krav på oss som förening.
Man ska som licensierad medlem hjälpa till 3 dgr om året på antingen tävling som funktionär eller vid ngt annat tillfälle då vi behöver hjälp.
Ex- städdagar, hinderflytt etc. Tävlar man inte för klubben utan bara är medlem är det en dag som gäller.
Hoppas att detta inte skrämmer bort dig utan vill komma till vår trevliga lilla förening.
Mvh
Skabersjö Hopp"
Så nu letar jag efter en ny klubb utan arbetsplikt. Kom gärna med förslag täänx

nu ska jag städa, hörs senare

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0