Ullared


Paradis eller helvete?

Ja ni det kan man ju undra, brukar ni handla mycket på ullared? och var går er gräns? Själv kan jag handla där och ser inget fel på kvalitén, men det finns folk som verkligen handlar allt där. Man har ju själv sett i den serien som går på femman. Det förstör verkligen allt som har med det att göra. Enda andledningen för mig att man ska handla allt där måste nog vara om man bor i själva Ullared.

Personligen har jag inget emot grejerna som sagt och äger flera saker därifrån. I dagsläget rider vi med ullaredsstigbyglar, ibland ullaredsschabrak. Mirre har dagligen på sig sitt ullaredsvintertäcke och på våren har hon sitt ullaredsvårtäcke. Jag använder ofta mina ullaredsridbyxor och även ibland någon ullaredströja.
Men syns det? Jag det skulle jag nog kunna erkänna, mina täcken ser väldgt billiga ut. Och jag vet flera som har dehära vintertäckena med blå rygg och brunt nerevid. Riktigt skabbigt är det utseendemässigt men det håller min busa varm och hon har alltid ett annat täcke över.

Visst har de väldigt exklusiva saker med rent utseendemässigt. Mina stigbyglar ser ganska exakt ut som ett par spreger och mitt schabrak är inte likt något jag förut skådat utan det är totalt underbart och mina ridbyxor, ja dom skulle jag aldrig kunna leva utan.

Men är det verkligen värt att sitta i en unkig bil i tre timmar och inbilda sig att det blir billigare? Men kostnaden för bilresan då? Tiden det tar att åka dit? Nja i längden blir det inte jättemycket billigare. Om man inte handlar mycket som man behöver.
Men hur ofta inträffar det att man behöver handla sådär mycket saker? Självklart är det utmärkt att åka dit när man köpt ny häst och handla grundgrejerna för att sedan byta ut det efterhand.

Personligen handlar jag nog hellre lite dyrare saker än att bli Ullaredsstämplad.

Kanske är en del av utvecklingen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0