mirres ridpass

Idag red jag mirre på tredelat bett vilket jag inte längre gör så ofta, men hon gick ändå helt okej på det, Hon var stadig men blev stundtals väldigt stark och snabb. Inte så att hon hängde utan mer som om hon ville dra iväg. Efter ett tag så släppte det och hon blev riktigt jävla fin! Hon gjorde de små galoppvolterna i jämn galopp både takt och fartmässigt, gjorde helt okej byten. Sen hoppade hon dock kråka de två sprången vi tog på en 40cm oxer. Men jag menar, det skiter jag faktiskt stort på, hon hoppade det trots det blev lite fel. Ridhuset var fullt med folk som bara respekterade sig själva. Då blir jag stressad och även Mirre. Så vad tycker ni? Är det mitt fel om min häst sparkar dom andra när dom rider för nära eller får dom helt enkelt skylla sig själv?
min fina tjaj <3

Städade även i mitt skåp i sadelkammaren idag, jag hade helt enkelt för mycket grejer. Skåpet gick inte att stänga och krokarna utanpå va fulla av träns/ förbyglar /grimmor som jag inte använder så mycket. Så det packade jag ihopa och tog med hem.

det högra skåpet är mitt, haha


sötunge <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0