mååndaaag

Så, då får det väl bli att berätta om dagens ridpass, men förstår ni Mirre sessan blev inte riden. Hon fick en liten promenix oxå blev hon lite pessoad och vi provade även på att löspessoa henne. Hon var så jävla grym! hon jonglerade på i en fin volt runt om mig även om det inte fanns någon lina, och när hon väl gått ut på fyrkantsspåret så kunde jag kalla tillbaka henne till volten vid mig. Tyvärr hade hon lite svårt för att hålla sig på volten i det högra varvet, antagligen är det för det är hennes svåra varv och hon helst undviker det, så i slutet tog jag på linan så hon fick jobba lite i höger varv ordentligt med.



På praktiken så vårstädade vi av hästarna, svansar skulle ansas och manar klippas. Det bästa som finns att göra där är faktist att pyssla hand om fölstona, dom är så lugna och uppskattar verligen att bli omhändertagna. fin fina hästar <3

Imorgon sa mirre trimmas ordentligt och kanske hoppa något språng oom hinderna står kvar framme, det är nog bland det bästa nu när Sara är frisk igen, att det alltid finns hinder att hoppa över. Looove it!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0