hur ofta smörjer ni ?

Detta hör kanske inte till i denna kategorin men eftersom det ändå handlar om utrsustning så varför inte ? :)
Jag tänkte ställa frågan till er, hur ofta putsar/smörjer ni er utrustning ?
Själv så är jag lite slarvig med detta, vilket är dåligt av mig då lädret blir mycket bättre om man sköter det. På min praktik så smörjer vi nästan varje dag, det är inte ofta vi icke smörje, sadlarna smörje vi ungefär varannan vecka, sen när det är lite mer tävlingar så smörjs de varje vecka.
Jag lovade mig själv att jag skulle bli bättre på att smörja, men det har jag verkligen inte blivit, nu har jag köpt nya svampar och smörj medel så nu ska jag anstränga mig och verkligen smörja efter varje gång, kanske inte sadlen, men iaf tränsen och sadelgjorden.
Tror jag kommer hålla detta i en vecka sen kommer jag börja slarva igen. Men jag ska göra mitt bästa!

                                                                                           

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0