Hello

Idag har det blivit två ridpass för både mig och fanny, tänkte berätta lite om mina så får ni nog en utvärdering av fanny sen med :)

Red i skolan först på en häst vid namn bolero, vet inte riktigt  hur gammal denna är, men tydligen så skulle den ha en inspänning vid namn gogg(stav?) iaf det gjorde ju att den gick bra helt tiden, ungefär som en graman så jag behövde inte jobba så mycket, men jag tyckte ändå goggen hängde och dinglade lite fint ibland och jag hade väldigt bra stöd i munnen, lite sämre i höger sidan men acceptabelt för en ridskole häst. Vi rider alltså hästar ifrån malmö ridklubb. Red lite olika övningar, skänkelvikning- rakrikta- skänkelvikning, sedan skänkelvikning-rak-galoppfattning, så det blev lite gott och blandat. Och eftersom min häst gick så bra så kunde jag fokusera mycket mer på min egna sist, vilket är super nu inför hästskötar examen.

Efter skolan så åkte vi några töser till mcd å åd litta glass innan vi begav oss till stalla för att rida nästa häst. Bobbo skulle få en litet jogging pass i huset efter gårdagens hårda träning. Han kändes jätte fin, framme och fin för skänklen, lite svårare i vänster varv då han inte kommer upp lika bra på min ytter i detta varvet. Flyttade sig bra, byten var sisådär men godkända, var rätt mycket folk i ridhuset så det var lite svårt att göra massa övningar, dock var jag rätt trött så det var skönt med ett lugnt pass. Skrittade sedan av ute med annis :)


pånnihästen och jag i vårt ridhus :)


                                                                                           

Kommentarer
Postat av: Fredrika Källström

SV; taack! :D

2011-03-29 @ 19:22:02
URL: http://tavlingsduon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0