godmorgon

idag så tänkte jag berätta lite om gårdagens ridpass.
Jag började med att skritta en runda i det fina vädret, sen gick jag in i riduset och började värma henne. Hon var väldigt käftig och stel i höger men efter en stund kom hon loss och började jobba på ordentligt. lät henne galoppera över två upphöjda bommar och det blev fel varje gång. Hon trampade om fast jag bad henne att hålla på avståndet och ibland klipte hon av aldedes för tidigt. fortsatte därför med lite lösgörande arbete för att få med båda sidorna ordentligt. Hoppade sedan en liten oxer på kanske 70cm där det stod "sockerbitar" under, hon nitade av helvete. fick komma på det flera gånger och efter kanske sju språng började hn släppa loss och hoppa det ordentligt. Sen gick vi vidare på en vattenmatta som jag la på markbommarna för att den ska bli mer synlig, hn vägrade på det kanske tre gånger men sedan började hon hoppa hindret. flera gånger kom jag för att försöka få henne att komma räätt på det och inte bara springa över och iväg det. Hon gick varjefall superbra. Fortsatte att hoppa lite linjer och även en kombination. Hon gick superbra och vi fick till flera bra språng. Det sista språnget var heeelt perfekt & nu känner jag att min höjdrädsla börjar släppa lite.

Dagens outfit:


stuben hoppsadel
h&r fårpadd
lamicell schabrak
kingston förbygel
kingston hopplatta
fleecetäcke från hööks

benskydd fram+bak från lamicell
boots från hööks


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0