Dagens ridpass - mirre

Idag var mirre fin, och gissa vilken utrustning jag hade, kan ju slänga upp en bild men jag andrar ni redan sett den. Hon gick typ på tygeln och travade skrittade och galopplade litt!

nej men Hon var väldigt fin och tränade idag på lite förvänd galopp, skänkelvikningar i galoppen samt lite byten över hinder. Hon var väldigt känslig pga, pelhamet vilket får mig att mjukna ordentligt. Vilket känns så jävla skönt, allt blir mindre jobbigt när hon inte bråkar i mina händer, för en nackdel med min ridning är att jag lätt blir stum och hård i handen, icke bra! Men med hjälp av detta bettet så känner jag att jag mjuknar och är mer och mer försiktig samtidigt som mirre lyssnar och jag slipper bråka med henne.

Juste, hon dödade sin box igår, någon som vill se bild på hur det kan gå när en mirre knäcker en boxdörr på mitten? hmm varför händer allt just mig och min lilla häst?



Kommentarer
Postat av: emma fors / forzi.blogg.se

håller med dig till tusen! om dom inte skulle kopiera så skulle säkert massa fler köpa därifrån! :)

2011-03-30 @ 08:15:05
URL: http://forzi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0