dagens ridpass - Brolle

Idag i skolan så bjöd det på ridning på en häst som jag inte tidigare suttit på, Mr skriver följande om honom på sin hemsida : 

Brolle

f. 2002. Imp. Polen
Brolle
Brolle taget från Mr's hemsida


BOLERO ”BROLLE”
Eftersom vi redan har en Bolero fick Brolle kallas just Brolle!
Brolle kom till Malmö Ridklubb
Han är född 2002 den 30 juli. Brolle kommer från Polen och är efter Marantello-P- undan Boogie Woogie. Han har mycket fullblod i sin stamtavla.
Brolle har funnit sin plats på MR väldigt väl, han är populär bland eleverna hos oss. Super snäll i stallet.
Han är snäll att rida, fin dressyrhäst men även en god hopphäst. Tävla i båda disiplinerna har han gjort hos oss men goda resultat.
Tänk på att i hoppning vill han ha en mjuk hand och behöver mycket stöd från skänkeln.

Han var väldigt trevlig att rida och lyssnade fint redan från början. Han gjorde vad jag bad honom om utan att protestera eller jobba emot. Dagens övningar var mycket rakriktningar och skänkelvikningar. I början så ville han inte riktigt gå rakt och vi missförstod nog varandra lite men när vi väl förstod oss på varandra så gick han otroligt fint. Han trampade på ordentligt och var mellan hand och skänkel. Eftersom han inte bråkade med mig som alla andra hästar brukar göra så fick jag lite tid att tänka på mig själv och min inväerkan på honom. Eftersom jag red utan stövlar/chaps så var min skänkel ostadig men jag gjorde det bästa utav sitvationen och jag är väldigt nöjd. Ett riktigt superpass där jag kunde skritta av och känna mig nöjd, vilket jag inte gjort på mr på lääänge.

Jag är lite otursdrabbad och brukar fråga en tant i stallet om den hästen jag funderar på att rida är fin, alltid får jag samma svar "ååh hon/han är blan de bästa vi har" Hästarna går skit och verkligen ingenting går för att knäcka nötterna. Sånt knäcker mig personligen och jag går hem och känner mig väldigt dålig. Vilket ofta resulterar i att mirre får vila på tisdagarna. Men inte idag inte, idag satt jag upp med ett självförtroende som aldrig förr.

Hur reagerar ni på resultatet av träningar/tävlingar? Bryr ni er och ältar omkring det eller släpper ni det bara och går vidare?


& finner ni inte det lite roande att båda våra hästar faktiskt heter Bolero?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0