dagens ridpass

Idag blev det ett träningspass för Karro. Efter att ha lullat runt och myst på fältet igår, så blev det ett svettigt pass i ridhuset idag!
Både bobbo och jag var helt slut efteråt, men jag var iaf nöjd och det hoppas jag bobbo med var. Ibörjan var han väldigt seg så jag började med att galoppera igång honom lite då han är vad man kallar slow starter. Efter det så samlade jag upp galoppen men höll han ändå kvick. Över gick sedan till trav där jag också måste hålla honom kvick men inte för lång, så det är lite en balans gång. han gör ju inte allt för mycket arbete själv..
Vi började i traven att rida öppna på långsidan sedan på mitten la jag en 10m volt och sedan en förvänd sluta, var lite svårt i början men efter ett tag så hittade jag det. Gjorde det i båda varven, efter det övergick vi till galopp i samma arbete, funkade mycket bättre i det ena varvet än de andra och i de "dåliga" varvet så gjorde vi så att jag red honom innanför spåret och då uppstod ett till problem han drog mot väggen, jobba mycket på att hålla honom rak och när han sedan var det kunde jag börja jobba emd öppna och förvänd sluta. Sedan behöver vi båda en lite skritt pass, när vi sedan gjort det så skulle vi rida galoppsluta diagonalt till meddellinjen och sedan lägga en ökning ur den. Detta var även lite klurigt men blev faktiskt bättre sen och samma här lättare i en varvet. Tillslut så red jag in honom på kvartlinjen och la två byten vilket han gjorde super så då fick han travas av och sedan skritta av. Stolt över min gosse





                                                                                           

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0