dagens ridpass

så fin min stjärna var idag, stolt mamma!

Började skritta 5 min lång och sedan 5 min på kort tygel. efter det började jag trava igång, mest på spåret då där var massa hinder, red även 2 m innan för spåret så jag kunde kontrollera att han var inom ramen, och det var han men han kändes lite hängig, så jag la honom i galopp och satte lite tryck i honom. så fin han blev! lätt och underbar i handen och han brukar ha lite svårare att hålla sig i ramen när vi galoppar, men idag så lyssnade han riktigt bra på min skänkel och spårade så gott han kunde, ibland kom gumpen in men när jag rättade honom så lyssnade han direkt. Red lite öppna, sluta skritt-galopp och lite blandat. ett väldigt härligt ridpass, efter det skrittade jag ut en liten liten runda.

idag så åkte jag och min kära far till min favorit affär nämligen bengt's hästsport och köpte min helmut! så idag red jag i den för första gånge, och den var absolut super skön, andas inte lika bra som gpa'n men mycket bättre än jw. :)




                                                   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0