Dagens ridpass

Godmorgon mina små kex, kanske mer godkväll men ändå.

Tänkte dela med mig av mitt och Mirres superpass idag. DAMN!
Började med att klä på henne massor med finurliga saker. När vi gick till ridhuset så fick hon ha på sig ett tjockt gossit vintertäcke eftersom det blåste som fan och jag trodde att det skulle börja regna. Skrittade fram henne ytterligare 10-15 minuter i ridhuset innan jag började klä av henne och trava igång. Inga vantar hade jag på mina stackars händer men mirre jobbade på bra, mindre motor än vanligt men jävligt stabil.

Gjorde mycket stora volter, tempoväxlingar och försökte känna så hon var med mig, det kan man lungt säga att hon var, varenda liten grej jag bad henne göra satte hon och det gick så in i. Hon svirade hela långsidan i klockrena skänkelvikningar i både skritt, trav och galopp. Satte byten på exakt komando utan att springa på och var allmänt underbar. Kan inte mer än bara säga att hon var en total fröjd att rida.
min sessa <3


Dagens outfit (ja mirre ser glaaad och pigg ut)
Träns: Rundsytt som jag fick utav karina
Luva: schockemöhle
Pannband: Rakt "swarovski"
Tyglar: Kingston gummityglar
Bett: Kulbet (FY FANNY!)
Sadel: dreeelllee
Schabrak: schockemöhle
Stigbyglar: sc3 kanske plattan heter i helt vanliga osäkra byglar
sadelgjord: neonpre från hööks 129:-  <3
Lindor: Vita från hööks, (matchade schabraket bra efter ridpasset
Boots: gummi från hööks jag orkar inte byta mellan hagen och ridpasset


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0