dagens ridpass

eftersom min stjärna hoppades lite igår, så stod det ett lätt trimpass på schemat för dagens motion. Så efter jag fixat maten och renbäddat till bobbis så var det på med sakerna och vandrade sedan ner i ridhuset. Var själv när jag kom in å tänkte underbart! han skritta ett varv sedan kom två st in, sedan kom en till. Men men trevlig med litta sällskap.

Idag så gjorde bo något som jag aldrig upplevt innan, han tog inte jämt stöd på båda tyglarna utan jag hade inget stöd på min högertygel. Och tog jag en förhållning i den så började han studsa och byta galopp. Så jag jobbade mycket på att få upp stödet där, mest i galoppen, red på mindre volter, ställde han lite utåt lite inått, gjorde några byten. Blev en del galopp-skritt-galopp, och efter ett tag så började jag känna ett stöd igen i båda tyglarna. Och efter ytterligare lite jobb med sluta å öppna längs långsidorna så släppte det. Travade sedan av honom lång å låg. Så passet var lyckat, och jag lyckades rid igeom hans lilla problem så att säga.

När jag sedan kom hem så var mcd maten serverad, vilket satt som handen i handsken, in i duchen å värma sig. Sedan plugg. nu är det plugg igen fast denna gången med en semla, wunderful!

                                                                                                        

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0