älskade häst

Idag var mirre helt jävla underbar när jag red.


yeye schnikka b-rudar!

Jag red på det tredelade mässingsbettet, måste vänja mig vid det eller ja vanligabett överhuvudtaget. Kan inte sitte och rida på kulbettet helatiden. Men eftersom hon lätt blir så himla stark på det tredelade så valde jag idag att dra på henne gramanen redan från början. Visst jag har haft med den nu i tre dagar när jag haft det tredelade eftersom jag vet att hon blir stark, första dagen (förregår) så red jag henne med den och hon satte sig fint men tjaffsade lite emellanåt. Helt nöjd faktiskt. Igår så tänkte jag känna vad den hjälpt mig med / om den hjälpt till med något. Visst hon var väldigt sammarbetsvillig men samtidigt blev hon snabb och stark, visst hon gick ändå väldigt fint stundvis men ibland var hon väldigt ojämn. Men ändå nöjd, (nu kom jag på att jag blogga om det igår haha). Så dagens ridövningar innehöll mycket raka spår, få henne att sätta sig ordentligt och fokusera mycket på enklare saker så som att gå rakt fram.

Ofta är det något som man bara tar för givet att hästen ska göra, men ofta så blir man väldigt beroende av sarg och när det väl kommer att man ska rida utan den vid sin sida så är det väldigt svårt att få hästen att gå helt rakt. (iaf för mig') Därför fokuserade jag mycket på det idag. Balansen hos oss som ekipage är kanske inte direkt den bästa, det finns mycket att träna på.

dreamteam!


I galoppen var hon otroligt lugn och harmonisk, emellanåt var hon nästan för tillbaka och jag fick driva på framåt. Jag kände på ett otroligt sätt hur hon verkligen jobbade, jag fick galoppen rund och stor och helt underbar. Red några serpentiner med stenhårda krav på henne, och hon satte exakt allt varje byte var på rätt plats och i rätt takt, form och tempo. En riktig jäkla klippa!

Det enda negativa med dagens pass var nog att hon inte ville gå till fåtöljerna så jag kunde hämta min jacka, men det löste sig det med. Älskade hästiis!


Nu måste jag verkligen hoppa ner i sängen, upp tidigt imorgon och slita som ett litet djur. Hörde rykten om att sofie kommer blogga massa imorgon med. Själv ska man ju jobba till fem och sen klockan sex är det hoppträning. Längtar <3

bjuder även på en bild på den nyaste produkten från appel

iLiten 4


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0