Mirika of the day.

Jobbig rubrik, haha.

För det första så funkar inte namnet "Mirika" i huvudet på mig, inte till någon.
För det andra så förstår jag inte hur Mirre egentligen kan heta Mirika, det är bar så gräsligt och passar verkligen inte henne. Vad tycker ni?

Dagens ridpass:
Hon var otroligt jobbig att bara ens skritta fram, spökena stimmade i huvudet på lilltjejen hon ville ställa sig på bakbenen och vända vilket jag sa ifrån för och då surade hon ihop till en liten boll. Travade fram henne med mycket krav (brukar annars låta henne få lulla fram lite på sina egna villkor) vilket tösen inte gillade. Efter ett tag så släppte hon ilskan och började lyssna på mig. Jobbade mycket på stora volter & serpentiner vilket fick henne att mjukna lite i sidorna (betoning på lite) Hon var väldigt svårställd men när hon efter ett tag gick att ställa igenom så lät jag henne rulla över i galopp

Samma här, sa ifrån redan ifrån början om hur jag ville ha det och lät henne inte rulla in i sitt eget tempo, hon accepterade villkoren hyffsat snabbt och vi fick fram helt okej galopp, från ingenstans så blev hon helt störd och ville bara sprätta med benen och slå med huvudet. Tog ner henne till skritt och jobbade upp henne ordentligt, mycket skänkelvikningar och någon framdelsvändning. När hon lugnat ner sig så satte jag henne i galopp igen och hon kom in i en otroligt lugn och fin galopp. Kan inte beskriva den otroliga känslan som varade ända tills jag bröt av, visst var hon trevlig i traven efter men inte på samma sätt.

Travade av henne på serpentiner och volter vilket alltid får henne avslappnad och mysig när jag travar av, jag vet inte vad det är men ALLTID när jag travar av så är hon otroligt fin oavsett hur hon har gått resterande av passet.


gulligt luvan sitter där, haha

Dagens outfit
JW schabrak Bengts (studentpresent)
JW luva skara hästsport
Rundsytt träns hööks
pannband homemade
benskydd catago
boots hansbo
stigbyglar BR


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0