Kopiering?

Så, nu kommer TeamGrevie bjuda på ett inlägg som alla andra bloggar redan bjudit på, om märkes kopiering.

Hööks är ju ett ledande företag när det gäller kopiering. Dom kopierar rakt av och sätter sitt egna namn där istället för det egentliga märket.

kan dra in med två exempel

(bilden är ifrån dressyrponnie.blogg.se)
Här visar hööks kopia på Lamicell platinum schabraket.


Totalt kopierat, ser nästintill likadant ut bara dyons snygga spännen och nackstycke som skiljer dom åt.


Om jag köper kopior?
Både ja och nej. Jag har gjort, men väljer nu helst att inte göra det.
Hööks kopior har jag alltid hållt mig ifrån då man ser på det att det är stulna idéer!

Däremot så har jag köpt börjes kopior på carbon gel skydden, eftersom dom kostade mig max fyrahundra medans de andra kostade fem gånger så mycket. Nu har jag köpt carbon gel skydden och det är en otrolig skillnad på dom i materialet.


Börjes skriker inte med sitt egna varumärke eller tar onödigt mycket betalt för sina skydd, men naturligtvis är det inte rätt av dom att kopiera rakt av, den enda skillnaden förutom märket som finns på orginalskydden är att  den "droppformen" på bakbensskydden är spegelvänt.

Men nu har mina börjesskydd övergått till träningsskydd och dom finare får vara till tävling.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0