wieerdooowwah


idag var Mirre och bobbo med i skolan. Mirre var inte alls lika fin som hon brukar vara, kanske lite seg efter gårdagens vila. Iaf, fick henne att jobba på helt okej i slutet av passet och är ändå nöjd med henne idag. Även om det varken var hennes eller mitt fel att vi inte kunde jobba på ordentligt. Jag brukar alltid jogga fram Mirre innan jag börjar jobba henne, så hon får bli varm i musklerna och lättare kunna jobba på. Eftersom min häst är moder-stoet så kan man inte börja bråka utan hitta just de lösningarna som faller fröken själv i smak. En väldigt fin men speciell häst. Varje uppgift jag ger henne måste jag även baka in som om det vore hon själv som ville göra det, altså kan jag inte bara styra mot ett hinder och be henne hoppa. Utan jag måste först övertyga henne om att det är hon som vill hoppa och att jag godkänner det. That's how mirris works.

Övningarna innehöll lite förvända skänkelvikningar, övningar för att få med bogen och få hästen att komma upp på yttertygeln samt att jobba dom på en romb med varierad ställning, Ganska dåligt med galopparbete enligt mig och Mirre. Nu ska jag plugga som en liten kanin, hörde rykten om att Sofie redan gjort läxan och snart är på väg mot Flyinge, ingen update för henne med andra ord.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0