uuuunderbart

Kom nyss hem ifrån stallet. Varit där sedan tre, fem timmar är inte dåligt. Kände mig väldigt effektiv idag, mockade till två hästar och fixade även foder till dom (märk att jag skriver foder och INTE mat!) Sen borstade jag på Mirrebäbiiis för en gång skull blev det en kattatvätt som man så fint kallar det, borstade henne bara där sadel och räns skulle ligga. Fick bli utan menskydd för hon var såååå lerig.

Ridningen idag var inte alls på topp, hon var tjaffsig och ville verkligen inte sammabeta, men eftersom det är dagen före söndag, alltså LÖRDAG så får man inte bråka med sitt sto, så jag lät henne gå som en kamelstruts och vara glad. Hon var hyffsat avslappnad på slutet och det är jag väl nöjd med, bättre lycka nästa gång FänZ^!

När ridningen var över så tog jag in och badade den lilla primmadonnan, fint ska det vara. Jag tvättade bara bogarna, benen, magen och svansen. Resten av kroppen torkade jag av med sånt schampoo som man inte behöver spola av. Fin hästisbästislufsiplufsigufstmys. <- fint ord!

När hästen var ren så klädde jag på henne ett fleece samt ett vindertäcke, sedan utanpå det så la jag sadeln?! haha. Men vad gör man inte som lat tonåring, jag hade verkligen ingen lust att gå två omgångar. Så där gick jag med min fina bushäst med sadeln på vindertäcket. Men vad är det dom säger? alla sätt är bra, utom dom dåliga?...

Så nu är allt färdigt till imorgon och hästen står fint inlindad i bomull så inget med henne kan hända.

min lilla prydnadsdocka!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0