underbart väder

Nu är det dags för mitt första inlägg i denna fina nya blogg!
Eftersom det var så underbart väder så sköt jag upp longeringen till imorgon och tog en mysig skrittrund med anna och optico. Gällde bara att inte rida i skugga för då blev det riktigt kallt. Annars var det helt perfekt skritt väder.
Såg även att mitt släp var borta när jag kom hem ? kan det vara fanny som ligger bakom detta.. får väl hoppas det!
Satt och kollade hoppträning idag i ridhuset när det plöstligt kom in en western häst, och ryttare då. Har aldrig sett dem riktigt in action. Men coolt var det, han hade inget i handen men ändå kunde han stanna från fullgalopp, även samla hästen endast med hjälp av sina skänklar, och sists. Väldigt annorlunda än från den ridningen vi är vana vid, då vi alltid ska ha ett stöd i handen. Här ska man inte ha något i handen och målet var att kunna rida utan träns sa ryttaren till mig. Kanske ska börja med det ? nä tror jag håller mig till mitt faktiskt. hehe





Två söta bilder från idag, efter vi skrittat vår mysiga runda på ca 35-40 min.
Tyvärr var inte bobbo så sammarbets villig att posera idag, han ville bara ut till sin hade igen å käka gräs!

                                                                                       


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0