Mockning?

Det får bli ett nattainlägg, hur mockar ni och vad mockar ni? Jag är ganska bra på att anpassa mig till hur folk vill ha det mockat. I skolan vill dom ha det på ett speciellt sätt, på praktiken på ett annat men väljer jag att rätta mig efter det? icke. Jag har min häst på halmpellets i små mängder, dvs att hon har aldrig mer än minimum av den strömängden som hon behöver. Hade henne förut på spån men det är inte lika mjukt, lättmockat och billigt som pelletsarna. Mirre är jävligt grisig av sig och är i allt alltid så det gäller att vända upp och ner på hela bädden innan man får det rent och mockar man inte ordentligt varje dag så går det åt skogen. Jag avskyr att strö för det blir oftast dyyyrt (jag är snål!). Det jag inte gillade med spånen var nog främst att jag var värdelös på att mocka det så det tog flera år att få det rent, visst tar det tid med pelletsen oxå, därför väljer jag att bara ha 2/3 av mängden som rekomenderas, om ens det.

Myyysigt!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0