likit

brukar ni ge era hästar massor av godis? eller ni kanske ger dom morötter eller äpplen istället?

Jag skämmer alltid bort de flesta hästarna med mängder av godis, en riktig sugar-mom! Det är därför alla hästarna bara eeeeelskah mai. Bobbo blev extra förtjust i mig när jag pillade upp lite godisar ur min ficka, och det är en vanlig reaktion. Hästarna älskar mina fickor för där finns alltid gotte. Vad tycker ni? är det rätt att prega i hästarna massor av godis? Det tycker verkligen jag! Hästarna ska uppskattas på så många sett som möjligt. Och godis är ett av dom.

Mina fickor innehåller därför nästan alltid godis att ge i massor till mina små älsklingar, men det går så snabbt, så något annat Mirre har kommit till att älska vilket de flesta hästar gör (inte Bobbo dock) är mineralstenarna Likit (eller ja där är minimalt med mineraler mest godis) Meningen är att man ska ha dom i en slags aktivitetskula Men jag har aldrig köpt själva kulan/upphängningen utan bara stenarna. Dame Fick en i äpple en gång som hon bara älskade, jag hängde in den i boxen och på tre dagar hade hon krängt upp den. Men visst förtjänade hon det, tre dagar är ändå hyffsat lång tid. När jag var på MyOne förra veckan så köpte jag även en till Mirre, hon fick en i körsbärssmak och hon verkade gilla den när jag presenterade den för henne, på en natt hade hon käkat upp den, jisses vilken krängarhäst!

Idag införskaffade jag mig en ny, med morotssmak. Fast denna gången har jag fast bestämt mig för att inte hänga in den i boxen utan bara ge henne den vid tillfällen. Hon har även en Horselyx slickis som sofie så fint kallar "slickefitta" Mogen tjej där <3. Mirre gillar iaf din skickefitta ibland, men är inte lika galen i den som Bobbo är i sin. Just nu är dom inne på varsin Orginal, kanske gillar hon de andra bättre, blir att se när hon slickat upp den hon har nu.


GOTTTEEE! (även jag själv finner dom smakrika, haha!)


Slickefitaaaan (dom innehar den rosa)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0