dagens ridpass

Oscar : Red en ponny på praktiken, väldigt trevlig liten pålle, han är nu såld till stockholm. Så idag lärde vi honom stockholmska samtidigt som vi skrittade ut i det blåsiga vädret.

Bon Uniq: Sedan var det dags för min lilla bäääbis att trimmas lite, så han är fin till imorgon då vi ska till skolan. Det blev ett riktigt hårt pass idag, så han lär väl vara trötter imorgon kan jag tänka mig, övade mycket på att få han på rakt spår då han nästan alltid i vänster varv har bakdelen innanför. Red öppna på långsidan, på mitten lägg en volt, sedan öppna igen och i den öppnan så rider man på framåt. Red också lite på volten där jag även kämpade med att han skulle spåra och lägga mer vikt på sitt yttre bakben. Blev några övergångar och lite sånt smått å gott :) fick kämpa riktigt mycket tills den kom på plats, men det blev bättre mot slutet. Så jag är nöjd med dagens pass. efter det var han genom svettig så då fick han på sig lite fleecetäcken å stod inne i boxen å mumsa halm.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0