dagens ridpass

eftersom jag varit i gbg hela helgen så har snälla anna hjälpt mig med bobbo. Han vilade i lördags och sen red hon honom igår. Och idag var det då dags för honom att trimma. Satte på han de nya schabbet och han älskade det! han fick även ha sitt nya täcke när han skrittade av och fram å det älskade han också hihi..
Började då att skritta fram 10 min, ca fem min på långa och sedan fem min på korta. började sedan trava mestadels rakt fram för att se hon han var mellan mina skänklar och få han fram till handen. Han kändes väldigt fin och sammarbets villig, efter jag travat en studn så började jag galoppera igång honom när vi sedan hade gjort det fick han en skritt paus. Sedan var det dags att jobba! började med att rida öpnna volt sluta på långsidorna först i trav och sedan galopp i båda varven, han har lite svårare för slutorna i höger varv, sedan red jag lite förvänd galopp, efter det red jag på en serpentin i galopp och gjorde då ett byte varje gång vi passerade meddellinjen, ändrade sedan så jag gjorde enkla byten istället. och sedan längde jag tyglen så han fick sträcka på halsen i galoppen och lät honom söka sig neråt. känndes väldigt bra! och efter jag gjort det så tog jag sedan upp honom till hög form igen bara för att jag ska kunna variera formen. efter det så travade jag av honom på små och stora 8-volter, sen fick han massa pussar och fick på sin varma filt!
Är väldigt nöjd med dagens ridpass !

btw, tränset är mitt nu<3<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0