dagens ridpass

Idag var det dags för lille bon uniq att få sig ett killer pass! eftersom det inte blev ngt igår, som då var tanken så tog jag det idag istället. och han fick jobba på rätt bra, men det kändes som ett givande pass. Både han och jag var rätt trötta när vi var klara.

Började med att skritta fram honom 5 min på lång tygel och sedan 5 min på kort, där jag även gjorde lite öppnor och slutor. Sedan började jag trava honom. Red mest runt på fyrkantspåret, la lite volter i hörnet. Jobbade med övergångar och ökningar så han skulle bli aler för skänklen ( han är lite slowstarter) han har börjat med att kasta in bakdelen i vänster varv, så jag fokuserade också hela tiden på att hålla honom rak, och heller lite i en öppna!
Skrittade sedan liten innan jag gav mig på galoppen. Började i det svåra varvet, galopperade nog i säkert 10 min och jobbade på samma saker som i traven, synd bara att han lägger in bakdelen 1000 gånger mer i galoppen.. men efter lite om och men så blev det bra, övergick då i andra varvet där jag kunde jobba lite mer, med ex öppnor och slutor. Kändes riktigt trevlig sen när jag travade av, efter det fick han sin filt på sig och skrittade en liten stund! Duktig pojke




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0