Hejsan

Det är väldigt snål uppdatering på bloggen, jag vet! och förlåt, jag hoppas det blir bättring på detta, ska ta mig i kragen och börja skriva igen!
Kan skriva lite smått och gott om går dagens ridpass och om dagens.
Igår så trimmade jag han lite på fältet, jag skrittade först en runda med julius ( hemma från kenya, fast åker imorgon igen) och sedan jobbade vi lite. Han kändes fin, något stel till höger så jag red lite slutor och någobn öppna så han verkligen fick ställ igenom, tränade lite på byten och några galopp från skritt å så. vi red nästan i en hel timme om vi räknade med både fram och av skrittning.

Idag red vi ut rundan som vi i stallet kallar för fårarundan. Först är det asfalt i ca 4-5 min, sedan svänger du in på en grusväg där vi brukar trava lite, sedan blir det lite skritt igen då där är lite traktor spår, sedan kommer man till en grässlinga där vi med brukar trava, sedan får man skritta igen för där är uppridet och jätte ojämt, men sedan kommer en lite backe som vi brukar galoppera upp för, men idag så skrittade vi faktiskt! Sedan fortsätter man från och förbi ett hur så kommer en grässlinga till där vi antingen travar eller galopperar, och sedan skrittar vi hemåt! Rundan tar ca 15-25 min berorende på hur mycket du galopperar och så! Rätt lagom runda när dem bara ska ta det lugnt..



                                                                                                

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0