Dagens ridpass

Åh vad fin min häst var idag!
Tanken var att jag skulle hoppa lite i ridhuset men när jag väl skrittade in där förstod jag snabbt att det inte var något som vi skulle klara, kvavt och äckligt var det där inne. Så vi vände på oss och skrittade ner till ridbanan, den är en bit längre att skritta men sååå jävla värt det. Travade fram henne mycket ökningar och ställde henne ordentligt så hon blev varm i sidorna tog lite galopp och såg till så att hon lossnade ordentligt vilket gick supersnabbt idag. Började rulla över en upphöjd bom och hoppade sedan ett räcke på 85 några gånger. Hon kom fel någon gång men fixade det ändå. Sedan började vi hoppa på en serie där det var travbom kryss kryss bom räcke. Natasja sa snällt till mig redan innan att det var meningen att trava in och så berättade hon då att hon hade hoppat denna övningen med Lofty osv. Men smart som jag är så känner jag att det är dax att ta linjen när jag ligger i en fin galopp och då hade jag helt glömt att det var travbom in. Men Mirre hoppade så bra så att det inte ens märktes att det var en halv meter för lite mellan de första bommarna, jag får först uppenbarelsen när Natasja skriker åt mig och frågar vad fan jag gör, sedan skrattar hon mest. Sen hoppar jag linjen flera gånger och hon var så jävla fin och lydig. Rider sedan till räcket på lång anridning som har varit lite av mirres svaga sida då hon gärna börjar vingla och kommer med fix ideer. Men hon gick så himla bra. Synd bara att ingen var där och filmade idag.


en bild på det jag hoppade, fin fin ridbana också!

Finaste mirremus.

glada tjajor

Dagens outfit bestod av det vanliga. Hon fick på sig ett matchande schabrak till tjuggamölle luvan idag, även fast det var drelleschabbe. Vi sket litt på de.


Kommentarer
Postat av: Liger - The Biggest Cat on the Planet

Awesome !!!!

Postat av: Jennifer

Jättefin häst du har! :)

2011-05-03 @ 21:26:49
URL: http://jenniferochklara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0