Dagens Ridpass

Idag var Bo en riktig pärla! Riktigt fin var han!
Egentligen hade jag tänkt rida ut, men eftersom att vädret inte är så himla kul idag, bestämde jag mej för att trimma lite i ridhuset. Tänkte rida ett ganska lätt pass eftersom att han ska få hoppa lite imorgon ville jag inte köra slut på honom utan bara trimma igenom honom lite.

Började med att trava igång honom något varv. Det stod hinder i ridhuset så jag använde mej lite av dom, tex, på ena långsidan stod det tre oxrar i en linje, så jag red små serpentiner runt dom. På andra långsidan red jag många korta tempoväxlingar. Första varvet red jag volter i bågarna så att jag riktigt kunde forma honom och ändå få med yttersidan. Tog sedan bort volterna, han var väldigt fin och följsam. Red så i båda varven. Sedan bytte jag ut tempoväxlingarna mot öppna på den långsidan istället. Och la in tempoväxlingar lite här och var där de passade. Försökte trava på i öppnorna, och han var jätteduktig. Sedan red jag några ganska tvära skänkelvikningar för båda skänklarna. Även där försökte jag rida på ganska friskt framåt. Han blev väldigt fin och lätt i handen, travade på jättefint fram, och lyssnade även tillbaka.
La honom i galopp, fortsatte med tempoväxlingar på en långsida. På den andra red jag öppna, volt, sluta. Fick inte riktigt igenom honom i slutorna så la tog något varv på volten och la in bakdelen. Efter något varv var han superfin även där och jag kunde pressa på honom lite till och ställa honom ännu lite till. Han blev riktigt fin och lätt i handen. Gjorde samma sak i båda varven. Han kändes riktigt fin så jag tyckte inte det var någon idé att sitta och traggla mer då. Så travade av i serpentiner och åttvolter. Han var väldigt fin och följsam.
Red i ca 30 minuter. Är väldigt nöjd med honom, hoppas han är lika fin och duktig imorgon!

Försökte ta några bilder på mej och Bo idag, men det gick inte så jättebra, men ni får se dom i alla fall, haha!

Hindrena som jag red serpentiner mellan:


Ett försök till en fin bild på Bo och mej, haha :)


Ännu ett misslyckat försök, men det är väl iaf lite roligare med bilder i inläggen? :)


Ska försöka skriva något inlägg imorgon också, hörs då!
/Paulina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0